Fyllda dagar

Igår var det dags för arbete. Fick göra en liten avstickare på förmiddagen för att möta upp Robin och Alina på BVC för ett årskontroll och sprutor. Hon fick MVG inom alla områden hihi. Hade blivit 80cm lång och närmade sig 12 kilos strecket. Var tvungen att kolla Filippas ett års kontroll och det skillde en halv cm på dom, dock är Alina lite stadigare och vägde ca 1,8kg mer än vad Filippa gjorde vid ett års ålder.
Däremot har Alina dom närmaste två veckorna inte velat äta så mycket som innan. Det är nog iofs bra. Alina var väldigt rund när hon var mindre men nu ser jag henne som alldeles normal. Filippa har ju däremot alltid varit ganska tunn. Undrar hur Filippa ligger till rent BMI-mässigt. Såg att dom kommer börja mäta sånt hos skolsköterskan nu. Det tycker jag är bra, för allas barn skull. Så kanske dom kan upptäcka i tid när det börjar närma sig övervikt.

Idag blev det sovmorgon. Alina sov från 18.30-8.00. Dom där vaccinationssprutorna tog nog ut sin rätt. Sen var det frukost som gällde. Jag och Alina packade sen in oss i bilen för att bege oss till Floda och Tessan. Där bjöds vi på jättegoda kokospannkakor med grädde, hallon och jordgubbar. Sen blev det promenad.
Kom hem närmare fyra tiden och då dök Sabina upp med sin lilla Eila. En supersöt liten sessa. Sabina lämnade lite mammakläder så nu har jag "riktiga" byxor att använda, har känt att jag spenderat dom senaste månaderna i tights.

Alina slocknade även idag 18.30, men har en känsla av att hon inte tänker sova till kl.8 imorgon.
Nu ska jag ta och diska så det är någorlunda fint här när Gun kommer imorgon för att ta hand om Alina medans Robin ska köra bil på Kinnekulle. Hade gärna följt med då det antagligen är sista körningen iår, men det är lite sent att ta ledigt nu. Det braiga är att vi kan ha fredagsmys imorgon.



Kommentarer
Karro

Bara att säga till om du vill låna mina mammakläder! :)

2010-09-03 @ 16:08:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0