Mina fina tjejer

Igår kom Filippa hem. Hon brukar ju komma hem på måndagar, men hennes skola är stängd idag så då är det lättare att ta henne på söndagar än på tidigt tidigt på måndagsmorgonen.
Alina har ju sovit i Filippas rum i en vecka vilket har resulterat i att jag sover mycket bättre. Nu när Filippa kom hem var jag väldigt orolig att hon skulle sätta sig på tvären och inte gå med på att Alina sover där inne.
Men hon var mycket mer öppen för det än vad jag nånsin kunde tro. Alina fick lägga sig först. Hon somnar oftast väldigt snabbt. Filippas nattlampor var tända och en timma senare när Filippa lade sig så satte vi på radion lite tyst. Filippa kom upp en gång, då hade hon råkat spilla ut sitt vatten, men sen kom hon inte upp nån mer gång utan somnade skönt i sin säng.
Ingen av dom vaknade på hela natten.
Tror Filippa var väldigt glad och framför allt stolt över att Alina sov i hennes rum. Hon känner sig nog verkligen som en storasyster då. Alina sover fortfarande i sin spjälsäng så vi måste hämta henne på morgonen, men det är bara bra, så slipper hon röja runt i Filippas rum.
Jag hoppas att detta kommer hålla i sig resten av veckan utan protester.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0