Orolig mamma

Det spelar ingen roll att jag redan har två underbara tjejer. Ingen graviditet är den andre lik. Men bebisen i magen är väldigt lugn och då menar jag VÄLDIGT. Vissa dagar känns det nästan som jag måste trycka magen ut och in för att få en liten spark eller buff som respons. Igår var det en jobbig dag. Tillslut ringde jag till MVC bara för att prata. Hon i telefon bad mig komma direkt om jag hade möjlighet, så åkte direkt efter jobbet. Självklart oroar man sig onödan men hon tog mig på allvar. Denna människa är den barnmorska jag kommer ha resten av graviditeten p.g.a att min förra flyttade till en annan mottagning nu i september. Jag fick ett bra intryck av henne så det känns riktigt bra. Ska dit på mitt inbokade besök om två veckor. Hon lyssnade på hjärtat och mätte magen och allt såg bra ut. Hon fick hjärtslagen till 144slag/min, förra gången var det på 140slag/min. Har en känsla av att det är en tjej till eftersom både Filippa och Alina låg på dessa siffror. Ska bli spännande att få veta.
Och självklart när hon lyssnade på hjärtat så kom en rejäl spark.

Man har bara lust att gråta när man vet att allt är okej. Alla funderingar och tankar släpper med en gång.
Nu är det inte många dagar kvar att jobba, sen ska jag försöka vila upp rejält.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0