Dags för ändring

För ungefär två veckor sen bestämde jag och Robin att det var dags att ta tag i det osunda levernet. Innan Elise föddes så åt jag en hel del choklad. När hon var född kom ju julen och all dess mat och godis. Januari var relativt lugn. Sen kom februari och alla födelsedagskalas och efter det var det dags för Elise dop. Mycket sötsaker och god mat blev det och jag är väl mindre nöjd med min kropp för tillfället.
Så vi bestämde oss till slut. Vi går inte på nån speciell diet. Jag måste ju även tänka på att Elise får mat från mig. Mindre portioner, inga sötsaker är det som gäller. Försöker ha lite koll på ungefär hur många kalorier som äts men samtidigt är det inget vi följer stenhårt.
Idag är det lördag och "ätardag". Man får äta precis vad man vill. Trots det är man så inne i mattänket att man drar sig för att äta för osunt. Jag som älskar mjölkchoklad bestämde mig för att köpa mörk choklad istället. En med hallon och en med pecannöt och salt (var bara tvungen att testa). Det är långt ifrån att äta en 200g mjölkchoklad men det känns faktiskt bättre och antagligen vill jag inte ha lika mycket.
Varje måndag har vi våran egen invägning och jag mätte mig även första dagen så att man även kan se hur det minskar i omfånget. Det går inte fort nedåt, men det känns bra att det inte går för fort heller. Jag vill ju kunna stanna kvar på "måbra"-vikten.
Robin har även börjat träna mer intensivt och det märks på honom. Däremot har jag bestämt att jag själv inte skaffar träningskort förräns till hösten. Jag vill bara få ordning på vardagsrutiner och förhoppningsvis komma ut lite mer på promenader nu när vädret börjar tillåta.

Har äntligen fått Alina att somna på golvet framför tvn, så nu blir det en stor kopp kaffe och några bitar choklad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0