Minskat sockersug

Det är otroligt hur kroppen funkar. Har ju dom senaste veckorna sparat in på sötsakerna på vardagar och söndagar, men när lördagen väl kommer så är man ju inte lika sugen som innan. Visst har jag "fuskat", men dom dagarna har jag sett till att dra ner på något annat. Jag går inte och tänker konstant på vad jag stoppar i munnen. Kom dock på mig själv av att ta ett äpple att tugga på när jag kände hungern smyga på. Jag som annars antagligen rotat långt in i skafferiet efter något riktigt sött.
På vågen märks det varje vecka att nåt händer. Väntar på att det ska säga stopp och bli lite trögare att gå ner. Känner ändå inte att jag går ner för fort så att jag i slutändan inte kommer kunna hålla det utan minskar i snitt 1kg i veckan. Vilket jag anser är helt okej.
Nu kommer dock påsken och jag gillar verkligen marsipanäggen. Men nu när man är inne i tänket så går det förhoppningsvis bra. Min tanke är att i Grästorp promenerar man ju till det mesta så det kanske hjälper till så att inte vågen visar massa plus.
Några veckor kvar till slutmålet, känner mig laddad till tusen!!


Kommentarer
Linda

Duktiga du Johanna!! Fortsätt kämpa, å du kommer fixa påsken fint ska du se....jag tog mej genom julen när jag kämpa med vikten, gör jag iof fortfarande men inte lika intensivt!!!

lycka till, kramar

2011-04-16 @ 06:36:50
URL: http://linda-mellis.blogspot.com
Jeanna

Bra jobbat!! Duktig du är =)

kramar!!

2011-04-18 @ 22:53:34
Stina

Heja!

2011-04-19 @ 08:27:21
URL: http://soulangiana.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0