Idag är det ingen vanlig dag för...

...det är Robins födelsedag. Hurra hurra hurra hurra!

Alina bestämde att gå upp kl 6.23. Jag tyckte inte det var lika kul men men. Efter lite mys i soffan fick Alina och Filippa frukost och jag gjorde samtidigt en frukostbricka till Robin. Med ljuvlig stämma gick vi in och väckte honom. Efter lite paketöppning skjutsade jag Filippa till skolan.

Klockan 10 var det dags för dom två mindre tjejerna att bli läkarundersökta. Båda gick igenom med bra betyg. Läkaren frågade lite om Alinas prat- och förståelseutveckling. Det är ju inte jättelätt att bara så där komma på ord hon säger eller om hon klarar av vissa saker. Men än är jag inte orolig för hennes språkutveckling. Hon har ju börjat härmas mer och mer så det kommer nog snart. Hon fokuserar väl på att stärka musklerna så hon kan klättra på ännu högre ställen. Vågar jag skriva att hon en dag tog Filippas stol vid skrivbordet och klättra upp i den övrevåningsängen... Det finns ingen hejd på den tjejen.
Alina var i alla fall 87cm och vägde 13780g och Elise var 59.5cm och vägde 5070g.

Nu på kvällen var det Filippas tur att ta uppmärksamheten. Hon tappade sin andra tand. Eller snarare, hon slet en stund. Först försökte hon bita i äpple, men ärligt, man vågar ju inte bita med en lös tand. Sen kom hon och var helt upprörd för att det kliade. Så jag sa till henne att ta och borsta lite lätt med tandborsten. Hon gjorde en stund men gav sen upp, men jag skickade in henne igen och efter bara några sekunder kom hon ut med ett stort leende och en tand i handen.

Det har varit en händelserik dag men nu är den snart slut. Det känns ändå lite skönt för jag börjar bli väldigt trött. Lite tv-tittande tillsammans med Filippa sen blir det sängen.


Kommentarer
lina

åååhhhhhh grattis till er.... guuud så söööt!

blir inget annan än sugen själv. =)

2011-02-24 @ 20:34:57
URL: http://lina87.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0