Stackars liten

Igår kväll vid elva tiden hörde jag Alina hostade riktigt illa. Ibland sover hon igenom när hon hostar men hörde att hon var vaken så gick in för att ge henne vatten. Konstaterar då att hon andas väldigt konstigt. Tog med henne till soffan istället. Robin, som är lite mer van vid läkare och sjukdomar sa att det låter som falsk krupp.
Robin ringde in till sjukvårdsupplysningen som säger att vi ska sätta henne vid ett fönster i 25-30 minuter och blir det inte bättre då får man uppsöka läkare.
Så vi byllsade på henne och placerade henne på en stol vid fönstret. Efter ca.15 minuter kräks hon ner hela sig. Stackars liten. Så det är av med overallen och stänga igen fönstret. Hon skulle ju även sova i ett kallt/svalt rum och det känns lite taskigt att öppna inne när Filippa sover i bara trosorna. Så vi bar ut Alinas säng till vardagsrummet, så hon fick sova där medans Robin fick lägga sig i en soffa. Jag hade mer än gärna hållt henne i famnen hela tiden, men eftersom jag ammars så fanns ju risken för mjölkstockning eftersom det vädrades ganska rejält.


Idag åkte Robin med henne till läkaren, som kollade över henne. Ingen lung- eller öroninflammation. Han skrev dock ut ett kortisonrecept om kruppen kommer tillbaka nån gång.

Lite feber idag, men som alltid är våran lilla tjej en solstråle även i sjukt tillstånd.


Kommentarer
Stina

Fina lilla Alina! Hoppas att febern försvinner i dag. Och så önskar jag er en bra helg! Kramar

2011-01-28 @ 12:29:47
URL: http://soulangiana.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0