Camping med familjen Sjöberg/Wikström

Förra måndagen, efter att dagarna före kollat vädret i tid och otid, så skulle det vara uppehåll under eftermiddagen så vi packade bilen superknökad för att bege oss mot Uddevalla. Min vän Camilla och hennes fästman Markus köpte en husvagn förra året så i våras frågade jag om vi kanske skulle ta och campa några dagar tillsammans. Sagt och gjort. På campingen mötte pappa och mamma upp oss med deras husvagn som skulle bli vårat hem i några dagar. Tur att farsan har varit med förr, det tog inte många minuter förräns husvagn och förtält stod på plats och vi kunde avnjuta en kopp kaffe. Sen blev det storshopping eftersom vi inte kunnat handla mat innan då bilen som sagt var jättefull med andra saker. När mamma och pappa åkt grillade vi korv till kvällsmat.
Mitt i middagen dök våra campingvänner upp och spenderade tid med att sätta upp förtält.

På tisdagen tog vi en promenad till en närliggande gård som brukar vara öppen för besökare, men när vi kom fram fanns det inga djur att titta på. Men vi passade på att njuta lite av utsikten.


Ett fiskhuvud låg lite vackert på bryggan




Liten och stor sover middag


Mycket kortspel blev det under veckan

På onsdagen blev det lite bad i havet och sen en tripp till Torp för lite lunch och shopping av saker vi missade första gången. Självklart blev det grillat på kvällen.
Nästa morgon när jag smög upp fick jag se detta:

Sötisarna, den ena rör sig mer än den andra när dom sover

Robin och Markus tog under förmiddagen med sig dom fyra största barnen och åkte vattenrutschkana medan jag och Camilla diskade.



Glass stod tydligen även på schemat

Efter att småtjejerna sovit tog vi en promenad ner mot lekparken.

Elise, som numera sitter hyffsta, tog sig ett livspremiär gung


Självklart skulle Alina hjälpa till att putta på


Sen fick det bli lite plaskande med fötterna


Vem behöver syskonvagn när man kan sitta tillsammans i sulkyn?

Jag tyckte i alla fall att det var några sköna dagar, och väldigt trevligt sällskap!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0