4-8 juli

I måndags var det dags att bege sig ner till Karlshamn för att spendera tid med Katarina och Noelle. Bilresan ner gick okej, vi fick stanna utanför Falkenberg en bra stund då det skett en olycka längre fram. Alina var vaken större delen av resan, men det gick som sagt okej. Stannade till strax innan Hässleholm på en parkering för att mata Elise med lite burkmat. Men fram kom vi till slut. Maten stod då på bordet, klar att äta. Jätteskönt. 
Alina fick sova i Noelles växasäng, dock fick jag varje dag sitta bredvid henne tills hon somnat, men oftast gick det ganska fort.

När Alina och Noelle somnat fick Elise lite uppmärksamhet

På tisdagen begav vi oss till stranden. Vi var helt ensamma till en början, har nog aldrig varit så tidigt på en strand. Det var soligt men kunde varit lite varmare och vattnet kunde definitivt varit varmare, men barnen verkade ha det skoj. Även Katarinas svägerska Helena och hennes dotter var med på stranden.

Den öde stranden

Elise låg i vagnen och sov större delen av strandvisiten

Min älskade lilla strandraggare

På eftermiddagen blev det grillat med diverse tillbehör


Självklart måste det ätas glass efteråt

Söta Linnsan

Onsdagen spenderades först på lekparken och sen lite shopping och lunch på stan.


I torsdags var det tvättdag och större delen av tiden spenderades inomhus.

På eftermiddagen kom Noelles pappa och hämtade henne. Då tog vi oss en promenad och matade änderna.


På fredagen, sista dagen på resan, åkte vi till Katarinas pappa (som inte var hemma) och Carina. Där fanns det en pool som tjejerna gärna badade i. Sen satt tjejerna stilla under tiden det serverades glass. Efter glassen blev det lite traktorkörning.



Alina ville på eftermiddagen inte sova middag utan höll sig vaken. Lek och städning blev det. Klockan 18 orkade inte Alina hålla ögonen öppna så istället för att åka halv åtta, som jag tänkt, packade vi då in oss och begav oss hem igen. Den resan gick mycket smidigare. Alina sov hela vägen. Det gjorde dock inte Elise, men hon var glad hela vägen och hade så mycket att titta på utanför fönstret att hon glömde av att gnälla.

Jag är väldigt glad att jag kom iväg. Resan drog mycket energi men gav mig samtidigt en annan sorts energi. Känner mig gladare och mer tillfreds med tillvaron. Man behöver ibland ett brejk från vardagen hemma.

Tack Katarina för allt, ses snart igen!



Kommentarer
Katta

Tack själv älskade Johanna<3 Längtar redan efter dig:-) Ta hand om dig/er tills vi ses igen. Kramisar x miljoner

2011-07-11 @ 07:49:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0