Den mest krävande

Med Alina i hemmet så är det oftast fullt ös. Visst kan även hon slappna av en stund framför tvn, men oftast är busantennerna ute. Hon har en otrolig uppfinningsrikedom och en problemlösarskalle. Vissa dagar känner jag dock för att kasta in handduken. Man orkar verkligen inte hur mycket som helst. Vid sånna tillfällen är jag väldigt glad över att jag har Filippa, som inte alls har varit ett sånt busfrö, och vet att Alina antagligen är busig i sin natur och att det inte är jag som är för slapp i min uppfostran. Det som försvårar saken är ju att hennes bus skapar skratt. Det blir ju så mycket svårare att bli riktigt arg. Ett av dom senaste är att hon tar dricka, lutar huvudet bakåt och gurglar för fulla muggar. Spelar ingen roll vad hon dricker, det mesta går att gurgla.
Idag har hon haft en mindre bra dag, mycket gnäll och svår att få att sova. De senaste veckorna har jag låtit henne hållas lite i sovrummet och hallen, istället för att konstant gå och säga till henne att lägga sig. Hon har till slut insett sin trötthet och gått och lagt sig i sängen. Idag hittade jag henne på ett annat ställe...


... och då släpper irritationen över att dagen har varit påfrestande.

När jag lyfte henne därifrån sa hon konstant "Lis, Lis, Lis" för att berätta att det var Elise stol hon hade satt sig i. Söta lilla Alina. Så nu sitter jag här med ett leende på läpparna =D


Kommentarer
Stina

Hon är ju så fin och unik på sitt lilla sätt! <3 Och så har hon ju världens bästa mamma = )

2011-06-19 @ 14:47:47
URL: http://soulangiana.blogspot.com
Katta

Hi hi, varför känns det som om Noelle och Alina är av samma skrot och korn?;-) Vi kommer ha en GALEN vecka 27 hi hi.

2011-06-21 @ 10:50:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0