Sjöfartsmuseet och fodrad tröja

Igår visste vi att det skulle komma regn så bestämde oss för att åka till Sjöfartsmuseet... nu när jag sitter här börjar jag fundera på om det heter så, men för mig heter det så.
Vi började på nedersta våningen med alla fiskar.



Efter det åkte vi upp till översta våningen där det finns lekgrejer för barn.

Filippas favoritställe

Det finns en plats som ska föreställa havet, som det går att klättra på.

Efteråt köpte vid med oss mat hem och satte oss och kollade på "Trassel". Alina förstod inte riktigt nöjet med att sitta still, så jag får ta och titta på den igen när jag har lite lugn och ro. Men av det jag såg tyckte jag om den.

På eftermiddagen tog jag med mig Filippa för en promenad till Backaplan, hade sett fodrade luvtröjor på Lindex till Alina, på rean. En snabb sväng till affären och till kvällsmat fick det bli hemmagjord hönökaka-pizza.


Alina i sin nya tröja

Det är kul när vi får sånna här heldagar tillsammans!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0