Bettskena och liten tjej börjar bli stor

Idag skulle jag hämta min bettskena hos tandläkaren, som jag behöver för att jag tydligen brukar gnissla tänder på nätterna. Den skulle först provas och jag fick säga vart det satt åt och hon slipade till det. Efter lite slipande så började det kännas okej, så när som på att jag tyckte den "vickade" lite. Efter att hon tittat, känt och testat, så konstaterades det att den glappade. Så jag fick snällt göra om avtrycken som gjordes sist jag var där. Kväljningarna och paniken närmade sig. Fick sen snällt lämna mottagningen utan min skena. Nu hoppas jag att det blir rätt till nästa gång.

Här händer det annars en hel del. En dag bestämde sig Alina att hon konstant skulle klättra ur sängen, så det var ju lika bra att vänja henne vid våningsängen. Dock har detta gjort att hon har svårt att sova middag. Hon är antagligen inte trött när vi lägger henne, men jag kan ju inte vänta till sena eftermiddagen. Både i söndags och igår sov hon inte alls. Idag somnade hon runt halv fem utslagen på soffan. Fick väcka henne vid femtiden igen. Har nu lagt henne i sängen för kvällen.
Men vi kämpar på här, det har tagit runt 40 minuter att få henne att somna och den känns helt okej. Med Filippa tog det betydligt längre tid när hon var i den åldern.
Elise är mer och mer med och ibland får man henne att skratta högt. Dock hade hon inte riktigt gått upp så mycket som hon borde om hon ska följa sin kurva, så ska till bvc nästa vecka och se hur vikten är nu. Det är ju inte heller långt kvar tills hon ska börja med smakportioner.
Tiden går fort, på gott och ont.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0