När ekvationen inte går ihop

Tittade precis på hur mycket jag kommer få i ersättning. Det var några hundralappar lägre än vad jag räknat med. Jag låg redan på minus innan och detta gjorde ju inte saken bättre. Inte nog med det, jag har även ett utlägg nästa vecka på närmare 5000:- som jag inte lagt med i beräkningen av mina vanliga räkningar.
På detta har min vän Cina frågat om jag vill följa med till Ullared på söndag. Jag VILL! Men det känns samtidigt fel när det inte finns pengar. Men eftersom jag ändå måste ta från sparkontot till nästa veckas utlägg så kan jag ju lika gärna ta ut lite extra. Det kanske känns onödigt för att få åka och shoppa. Samtidigt var det länge sen jag kom hem med nåt onödigt från Gekås och man köper ju ändå saker som man förbrukar hemma. Om inte annat så vill jag gärna åka med bara för att få komma iväg och göra nåt i några timmar. Jag har beslutsångest. Sen gäller det även hur jag ska göra med Elise. Jag tycker inte om att ta med barn dit, men just nu är Elise i en lätthanterlig ålder (så länge hon är med mig ;-) ) så det skulle nog gå bra att ha med henne dit några timmar.
Jag får helt enkelt ta mig en rejäl funderare.



Kommentarer
Millis

Gör det du mår bra av, det gynnar alla i ens närvaro!

Markus brukar säga "Happy wife, happy life" =) tror självklart att han har rätt!! Massa kramar!!!

2011-03-25 @ 10:06:23
Stina

Johanna, åk! = )

2011-03-25 @ 18:04:43
URL: http://soulangiana.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0