Text och bilder från dom senaste dagarna

Såg att det var ett tag sen jag gjorde ett blogginlägg. Jag får helt enkelt skylla på att jag har så mycket annat att göra, och det är ju sant. Fullt upp är det oftast här. Byta blöjor, diska och laga mat... och inte att förglömma amma. Det finns alltid nåt att göra.
Elise börjar bli mer och mer med och skrattar till när man busar med henne. Underbart är det. Alina har börjat bli lite mer trotsig och får utbrott och slåss när hon inte får som hon vill, men det är väl bara att härda och säga ifrån tills hon till slut förstår att man inte gör så.
I fredags var det kalas för Robin, vi bjöd på tacos och kaffe med kaka. En väldigt trevlig kväll. Dock märktes det på Filippa på lördagen att hon hade varit vaken längre än vanligt. Men man måste ju få lov att vara trött ibland.
Filippa skulle även till en klasskompis på lördagen. Robin hade bokat med en kille nere i Ängelholm så jag fick snällt klä på alla barnen, packa ner dom två minsta i vagnen (som jag slet med i närmare en timma för att försöka få i luft i ett hjul). Promenad till Backaplan, ta en spårvagn, byta till buss. Lämnade av Filippa och tog sen bussen tillbaka till Wieselgrensplatsen och tog en promenad hem.
Alina var som tur var väldigt trött och somnade snällt i sängen när vi kom hem. Jag passade på att surfa lite innan Robin kom hem och jag blev tvungen att bege mig tillbaka och hämta Filippa. Denna gång med bil som tur var, och utan småtjejerna.
På kvällen fick det bli lördagsmys med Melodifestivalen. På söndag tog Robin med Filippa och åkte skridskor. Nästa gång vill jag också åka så på fredag ska jag åka och hämta min utrustning som ligger kvar i klubbstugan.

Denna veckan är det fokusering på Elise dop som vi ska ha på söndag. Ska försöka göra listor så ingenting glöms av. Dock har jag mina tankar på mitt tandläkarbesök nästa vecka. Jag gnisslar tänderna på nätterna och ska göra en bettskena är tanken. Fasar för kletet man ska trycka ner tänderna i, minns när jag var liten och höll på att kräkas. Funderar även på om jag har nåt hål, har ingen känsla av att jag har det, men alltid är det nåt. Jag kommer nog ha ångest hela förmiddagen innan det är över.

Idag är jag lite småseg så ska nog ta och lägga mig tidigt. Ska bara dela med mig av lite bilder från dom senaste dagarna.


Filippas nya tomrum i munnen


Alina provar min snygga väska jag fick i födelsedagspresent


Elise börjar mer och mer tycka om att bada


Hon tycker i alla fall om att mysa efter badet. Väldigt lockig i håret var hon, fick tyvärr inte med det på bild.


Alina fick två rutor choklad i lördags, dror dock att allt hamnade i ansiktet. Förstår inte hur hon lyckades.


Vi har två stycken soffor, men oftast ska alla sitta på samma ställe


Elise och hennes smittande leende


Ibland vill Alina gärna vara när lillasyster



Kommentarer
Jeanna

Åh vilka härliga bilder! =)

2011-03-02 @ 21:47:27
Anna Glembring

Roliga bilder, särskilt den sista, systrarna har nästan lika mycket hår, men den ena så mörkt och den andra så ljust :)

2011-03-02 @ 22:08:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0