Öppna förskolan

I måndags tog jag med mig Alina till Frälsningsarméns Öppna förskola. Jag hade inga förväntningar alls. Det var väldigt fina lokaler, däremot var den tjejen som brukar ha hand om samlingarna sjuk. Men Alina verkade tycka det var kul, det fanns ju massa nya leksaker. Det var väldigt många barn och föräldrar där, nån sa att det inte brukar vara riktigt så många.


Igår hade jag inte tänkt att gå, men när barnen var i upplösningstillstånd så packade jag en väska och klädde på oss och gick iväg till Frälsis igen.
Denna gången var det färre folk där och jag hann t.o.m sitta och ta en kaffe.
Träffade även en tjej som passade Filippa när hon gick i småbarnsavdelningen på förskolan. Hon var anställd att jobba eftermiddag eftersom jag hade omsorgsbehov till efter kl.18. Hon har i alla fall en tjej, Idun, som är en månad yngre än Alina. Kul att det fanns nån i Alinas ålder och inte bara sånna under ett år.

Detta är ifrån det lilla lekrummet. Alina hittade en gammaldagstelefon som hon förde väldigt långa samtal i.
Det var kul att komma iväg, det blir nog flera gånger.
Om det är nån mamma som vill hänga på är det bara att hojta till.

Ska även nån dag testa Kyrkans Öppna förskola



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0