Lilla Alina

Ibland får man tyvärr höra negativa saker om Alina från olika håll så när jag i torsdags hade utveklingssamtal så var det otroligt glädjande att höra att hon kommer väldigt bra överens med sina kompisar och hade utvecklats både språkligt och socialt. Hon var även kamratlig, omtänksam och ordningsam och tar gärna kontakt (det har väl ingen egentligen missat). Så det var med stolthet jag lämnade lokalen.
Alina tar väldigt mycket energi men är som sagt väldigt omtänksam, och jag tycker även hon oftast är artig.
Idag är hon helt utslagen och rullar med ögonen av utmattning när man går in till henne, men trots detta så svarar hon "ja tack" när jag frågar om hon vill titta på Lotta på Bråkmakargatan.
Vid fem tiden ringde jag in till 1177 för att höra vad jag skulle göra med henne då jag inte tyckte att hon fick i sig nåt. Så nu matas hon med socker/saltlösning var femte minut, och senast jag var inne hos henne utbrast hon "Mmmm" efter hon fått den lilla skeden.
Skulle inte vilja byta ut henne mot nåt i hela världen, hur trött jag än må vara på kvällarna. Älskade fina Alina.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0