Party kalas party städning och shopping

I fredags hade jobbet utbildningsdag, men jag fick äran att stå i kassan i butiken i Sisjön. Gick bra, en lagom ström med kunder och inga konstiga frågor. Sen var det hem och fräscha till sig innan det var dags att bege sig in till stan för att gå på lite genomgång och sen middag. Som alltid var det väldigt kul att mingla med kollegor som man inte träffar så ofta, och även för att prata lite med nya ansikten.

Kom hem strax efter tolv, men lyckades inte sova vidare bra tyvärr.
Lördagen blev det plockande hemma, en sväng till H&M och bolaget. Hittade en jacka på rea till Alina, som inte har nån bra vårjacka.

Sen blev det till att lämna Alina och Elise hos Gun, och jag och Robin for vidare till Almas ettårskalas. Väldigt god jordgubbstårta och sen grillad kyckling, med klyftpotatis och sallad. Dessvärre glömde jag kameran där och återfår den inte förrän till helgen så jag får lägga upp kort på födelsedagsbarnet lite senare.

Efter det åkte vi hem, vilade en stund innan det var dags att gå över till Jeannas inflyttningsfest. Efter fredagen var man lite avslagen men det var mycket trevligt. Alltid kul att prata med nya personer man inte träffat innan.

På söndagen passade vi på att njuta av att få sovmorgon. Sen frukost innan Robin begav sig till jobbet och jag högg in i barnens rum. I torsdags fick jag hem Alinas nya säng,man måste ju passa på när man får till ett förmånligt pris. Ett stort tack till Linda som körde hem den till mig. Satte även ihop den gamla våningssängen i Filippas rum.

Så här blev det, när Elise inte längre sover i spjälsäng ska hon få en tjock madrass på golvet under Alina.


Och så här blev det hos Filippa

Vid tretiden åkte jag och Jeanna till Ikea där vi unnade oss en köttbulletallrik var. Jag köpte en madrass till Alinas säng, en parasoll man kan sätta fast på balkongräcket och lite annat smått. En sväng till mataffären och sen hem.
Inte långt efter jag kom hem, så kom även Robin hem tillsammans med Alina, Elise och även Nicklas.
Alina hade tyvärr svårt att komma till ro i den nya sängen, men det går nog bättre idag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0