En snöig helg

Jag tar för det mesta emot snö med glädje. Jag tycker det är väldigt fint och det blir så mycket ljusare. Igår hade vi inte så mycket tid över till att gå ut och leka. Jag och Filippa åkte och storhandlade och köpte present till ett kalas hon skulle till på eftermiddagen och sen hann vi i stort sett bara med lunch innan det var dags att åka. Jag hade föreslagit för Robin att vi kanske skulle göra nåt under tiden Filippa var på kalas, så sagt och gjort så åkte vi till Gun för att äta lite middag, plockade upp Robins mormor på vägen.
Sen blev det hem för lördagsmys. Eftersom det är mycket sjukt här hemma så lade vi oss före halvtio. Jag ligger dock oftast och läser ett tag på kvällarna. Det gillas mycket, har saknat att försvinna in i nån bra bok.

Idag jobbar Robin så vi andra har tagit det lugnt under förmiddagen, men efter lunch och Elise middagssömn gick vi ut för att känna lite på snön. Som var stenhård, men vad gjorde väl det. Finns ju mycket att göra ändå.


Elise var mindre nöjd i slutet så nu är vi inne i värmen igen.

Helgen gick väldigt fort, snart ny vecka och nya händelser.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0