Jaha...

Sitter här med bloggrutan och funderar på vad jag ska skriva. Ibland vill mycket ut men man vet inte hur man ska få ut det i ord. Helgen har varit bra. I fredags fick jag ärva en elgrill av min vän och arbetskompis (som jag delar rum med), så på lördagen blev det grillad oxfilé. Mycket gott. På söndagen begav vi oss till Åbybadet och ställdes oss i kön med andra föräldrar och barn som ville åka rutschkana. Rejält uttömmande är det. Alina har energi till tusen och älskar att åka rutschkana och även hoppa trampolin med Robin.
Resten av söndagen spenderades i soffan.

Annars händer det inte så mycket här. Elise tillhör numera det gående släktet även fast hon tar till krypningen en del. Alina tjattrar som bara den. Dessvärre har hon hört Robin, som jag försökt att avvänja med att svära. Som tur är uttalar hon inte ordet "fan" rätt så när hon blir lite irriterad så säger hon "fall" och slår i bordet. Väldigt svårt är det i alla fall att hålla sig för skratt även fast jag gör väldigt mycket för att hon inte ska säga så.

På onsdag kommer Tessan och barnen hit. Ska bli riktigt skoj då det känns som det var en evighet sen sist vi sågs.

Nu däremot ska jag se om jag kan få Alina i säng så att även jag kan få lägga sig, jag och mitt huvud är inte riktigt kompisar idag...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0