Sjuk Alina och arg Elise

I måndags kom mamma och pappa hem med våra små hjärtan. Dock hade Alina blivit sjuk och hade feber. Denna feber hänger fortfarande i lite lätt och hon äter inte som hon borde men vill gärna ha vatten. Har dock svårt att få i henne febernedsättande så funderar på hur vi ska lösa det.
Elise far däremot runt som vanligt, men det är väl bara en tidsfråga när hon blir sjuk då dessa små tjejer dras till varandras närhet, vilket är underbart att se.
I söndags, om jag missade att skriva om det. Var jag och Jeanna på Ikea igen och inhandlade en soffa till tjejernas rum. Denna står ställd mot tjejernas säng. Elise upptäckte idag att hon kunde klättra upp på den och sen vidare upp i Alinas säng. Alina stod sen nere på golvet och hetsade henne att springa runt. Att ingenting kan vara lugnt och avslappnat. Dock var det ju inte lika lätt att komma ner igen, och så här arg kan man bli då...
 
Elise hade även passerat en sovande Alina innan hon kom upp i sängen.
Hon somnade kvart över fem och jag hoppas att det var för natten.
Nu har jag bakat kolakakor som jag tänkte ta med till jobbet imorgon, och ska strax hänga upp lite tvätt. Sen får det nog bli sängen. Håller tummarna för en hel natts sömn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0