"Inte så mycket"

Det svarar man oftast en dag man bara varit hemma på. Men funderar man så har man oftast gjort ganska mycket. På dagens lista kan jag bocka av; tvättat två maskiner, byggt ihop min nya torkställning som jag hängde dom nytvättade kläderna på. Vikt två andra maskiner. Lagat både lunch och middag. Klistrat upp en väggbonad på Filippas vägg. Sytt ett kuddfodral till Filippas rum. Vi spenderade även mer än en timma ute på gården när det var uppehåll. Nu ska jag bara plocka upp disken ur maskinen och ladda en ny, ta hand om dom två badande tjejerna och se till att dom kommer i säng i tid. Sen blir det väl som vanligt småplockande tills jag känner mig nöjd och kan sjunka ner i soffan, där man inser efter en timma att man är trött och bara vill lägga sig. Men har väl som sagt egentligen inte gjort så mycket...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0