Lämna blod

Jag är hyfsat orolig för sprutor och sjukhus, men har ändå lämnat blod ett antal gånger. När jag jobbade på Ringön åkte vi till blodbussen på Lindholmen. Nu när vi jobbar i Sisjön åker vi till Frölunda Torg där Droppen ligger. Det känns oftast helt okej, är alltid nervös för sprutor och om mitt blid ska vara okej, vilket det alltid är. För er som kan så hade jag idag HB 143. Som tack för att man lämnar får man lite fika och valfri present. Jag och Emily har från första gången valt lott-paketet. En Triss och en Tian. Hoppas varje gång att vi ska lyckas få med oss nån mer. Jag vill i alla fall att mina nära och kära inte ska behöva vänta om nåt händer för att det inte finns tillräckligt. Blev både ledsen och glad när jag fick veta att en gammal vän fått flera liter som hon förlorat vid förlossning. Det triggar ännu mer att göra detta.



Kommentarer
Stina

Heja er!!! (önskar att jag fick) Väldigt Bra Hb! Skönt = )

Kramar

2012-09-13 @ 10:14:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0