Alinas första tappade tand

Den 14/7 tappade Alina sin första tand. Hon visade efter middag att den var lös, och när jag plockat undan mat och disk skulle jag messa min mamma nyheten. Då kommer Alina ut igen och visar den tappade tanden. Så fick påbörja ett nytt mess.
När hon skulle lägga sig stoppade vi tanden i en påse i lade under kudden.
Men när jag på kvällen skulle byta påsen mot en med några slantar i var den borta. Vi letade i hela rummet men fann inget. Tänkte att vi frågar Alina på morgonen om tanden.

Men när morgonen kom så kom Alina in glad i hågen och visade en liten plasthund (Antagligen från nåt kinderägg) och sa att tandfen varit där och gett henne hunden istället.
Vi påstod lite försiktigt att tandfen brukar ju byta mot pengar, men då svarade hon att hon hade så mycket pengar i plånboken att hon inte behövde det.

Hon är bra påhittig den där tjejen haha

Vi har ännu inte sett till tanden... 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0